Monday, October 12, 2009

Hellre sent än aldrig

Ja, jag vet, det var VÄLDIGT länge jag uppdaterade min blogg.
Jag behöver kanske inte dra allt som har hänt sedan sist, men ni kan få några av höjdpunkterna. Höjdpunkt nr 1. jag och iris åkte upp till en liten stad i Himalayas som heter Manali. En av attraktionerna där är att hoppa ut för en klippa med fallskärm - så kallad paragliding. För att utmana min höjdrädsla beslöt jag mig för att testa det. Paragliding för nybörjare går till så att man flyger tandem tillsammans med ett proffs. Jag var lite orolig när jag såg att mitt "proffs". Han hade stora blåmärken och näsa. Jag frågade honom var han fått alla blåmärken ifrån. Han sa bara - no problem sir. Everything fine sir.
Vi hoppade. Första tio sekunderna skrek jag - wuuhuuu, fy faaaan va cooooolt!!! Sakta men säkert blev jag dock mer och mer lugn och började störa mig på att mitt tandemproffs hela tiden frågade - you like, you like? Första gången säger man yeah its great! 10e gången säger man shut up. Näe, det sa jag inte, men jag tänkte det.
Första trettio sekundera var verkligen asgrymma och man hade verkligen en känsla av att man flög, men det blev lite långtråkigt när man bara satt där och passivt iakttog den sakta landningen.

Höjdpunkt nr 2: Chennai.
Jag skickades till mitt företags kontor i Chennai för att lära mig lite om vad vi gör där. Mycket lyxigt att åka på resa med allt betalat genom jobbet, tänkte jag. Väl där stationerades jag i källaren. Där satt jag tillsammans med produktionsgrabbarna som verkligen sliter otroligt hårt. Å ena sidan ifrågasatte jag starkt om min resa verkligen var så lyxig, å andra sidan hade det sin charm att sitta i källaren och med blod svett och tårar jobba sent in på kvällarna.

No comments:

Post a Comment