Monday, May 18, 2009

Welcome to India

Jag sitter pa arbetet. De bredvid mig matar in siffror fran ett pappersark in i ett datorprogram dagarna i anda. Samtidigt sitter jag och bloggar. fy!
Jag ar alltsa pa arbetet i New Delhi, Indien. Jag kom hit for tre och en halv vecka sen, ca 8 manader to go. Foretaget jag praktiserar for ar ett outsourcingforetag, vilket innebar att de gor diverse aktiviteter at andra foretag. Sysslorna ar val kanske de mest intellektuellt stimulerande om man sager sa. Pa min avdelning (tysk/svenska) skrivs finansiella rapporter in fran pappersform in i ett datorsystem. Detta gors dagarna i anda. Nar man antrar rummet (det sitter ca 60 pers har) hor man ett evigt smatter fran tangentborden. En annan "aktivitet" som vi utfor ar statistiska undersokningar i engelsktalande lander. Till detta sitter ett hundratal ungdomar i en stor hangar och ringer till USA och England. Fascinerande, tycker jag!

Mina arbetsuppgifter ar dock betydligt mer stimulerande. Bland annat ska jag leda tva projekt fran och med denna vecka, vilket kanns lite orattvist eftersom vissa har har arbetat i tio ar och efter tre veckor ar jag deras overordnade! Det framsta anledningen till detta ar att jag har spraket bakom mig. Jag ar den enogde i de blindas rike eftersom jag ar den enda som kan forsta texten i de finansiella dokumenten och kan ge ett slutgiligt godkannande for saker och ting.

Det ar bisarrt varmt. Plus att det ar sa sjukt mycket avgaser.
Jag har tva boenden for tillfallet. Ett tillsammans med andra manniskor fran runtom i varlden som gor praktik har. De ar verkligen alla assjyssta. Vaningen a andra sidan ar vidrig. Inget Internet, ofta ingen el, inget vatten. Vi hade en ratta som bodde i vart kylskap! Mitt andra boende ar med Iris, som ocksa gor en praktik har (for en turistbyra). Denna lagenhet ar betydligt fraschare och valungerande.

Nu slutar jag. Dags att ga hem. Vi har lyckats smuggla till oss lite kokott som vi ska festa pa ikvall, muahahah!

1 comment:

  1. Vad kul att hora fran dig dar borta i Indien. Jag ar glad att du hr det bra och att du o Iris kan uppleva Indien tillsammans.

    ReplyDelete