Wednesday, June 17, 2009

Hej och ha alla glada foljeslagara av min valdigt inlaggsnala och sporadiska blogg. An sa lange ar det val bara du caroline, men andaJ.

Mycket har ju hant sen jag skrev sist for ca en och en halv manad sen. Jag har integrerats I det indiska samhallet, sett taj mahal och I helgen var jag pa tigersafari. Det roliga med tigersafarin var att vi inte sag en endaste tiger. Faktum ar att vi knappt sag nagra djur over huvud taget. Av de 30 av oss som akte somnade ett flertal in under safarin. Ett mer passande namn pa safarin hade kanske varit sleep in a jeep. Men, men. Vi hade kul anda. Det ar ju sallskapet som raknas.

Vad mer? Nagot med Indien ar att man ska nog bara komma hit om man har ett sinne for svart humor. For antingen skrattar eller grater man. Till exempel: Trafiken ar ganska brutalt packad pa morgnarna. Ganska manga ska till jobbet I en stad dar det bor 15 miljoner manniskor. Men! Hela varlden kan plotsligt stanna upp! Anledningen ar om en familj kor beslutar sig for att ge sig ut pa gatan, vilket jag har varit med om ett flertal ganger. Samma har aven hant, bara att det var tre elefanter som gick pa gatan istallet for kor. Snacka om safari. Vem vet, kanske ser en tiger nasta gang.

Na val, sitter pa jobbet och kan inte skriva alltfor mycket. Mer bjuds pa nasta gang.

No comments:

Post a Comment